Unie vydavatelů má novou předsedkyni správní rady, je jí Libuše Šmuclerová
Na prvním zasedání správní rady Unie vydavatelů 4. ledna 2023 zvolila správní rada nové vedení Unie vydavatelů na nacházející dvouleté období 2023–2024.
Předsedkyní správní rady byla jednomyslně zvolena PhDr. Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center. Do funkce místopředsedy správní rady byl i na další funkční období rovněž jednohlasně potvrzen Ing. Tomáš Tkačík, jednatel a generální ředitel vydavatelství Business Media CZ.
„Mediální svět je víc než kterákoli jiná industrie pevně svázán se změnami společnosti. Nejenže musel čelit covidu, zásadně se ho dotýká energetické krize, ale pokud má dostát své roli, musí obstát v nástupu nových technologií, v oslovování čtenářů v konkurenci velkých nadnárodních platforem. Média procházejí zásadní transformací a profesní zastoupení médií s tím musí jít ruku v ruce. Hájit profesní zájmy poskytovatelů obsahu bez ohledu na velikost mediálního domu, hájit pravidla kvality obsahu, ekonomickou stabilitu médií, rozvoj dalších distribučních cest a vedle toho spolupráci s ostatními profesními organizacemi bez ohledu na mediatyp, to jsou hlavní úkoly, které před námi stojí,“ uvedla po svém zvolení L. Šmuclerová.
Správní rada na svém prvním zasedání rovněž vyslovila poděkování dosavadnímu předsedovi správní rady Ing. Petru Markovi (VLTAVA LABE MEDIA), který po uplynutí dvou předchozích dvouletých mandátů na tuto vedoucí funkci již nekandidoval.
Správní rada Unie vydavatelů bude pracovat v nadcházejícím čtyřletém funkčním období 2023 až 2026, tak jak byla zvolena na valné hromadě Unie vydavatelů na konci roku 2022, ve složení: Lenka Černá (Economia), Michal Feix (Borgis), Petra Fundová (Burda International CZ), Pavel Kvoriak (RF Hobby), Jiří Majstr (Česká tisková kancelář), Petr Marek (VLTAVA LABE MEDIA), Miloslava Nováková (MAFRA), Libuše Šmuclerová (Czech News Center) a Tomáš Tkačík (Business Media CZ).
Unie vydavatelů, z. s. zastupuje od svého vzniku již více než 30 let přední české vydavatele periodického tisku. Aktuálně se jedná o 42 vydavatelů tiskových publikací, kteří vydávají přibližně 300 tištěných titulů novin a časopisů a provozují více než 200 online internetových domén s vydavatelským obsahem. Zásah tištěných titulů členů Unie vydavatelů je podle „one currency výzkumu“ MEDIA PROJEKT více než 73 % populace ČR ve věku 12-79 let. Tento nezávislý výzkum zadává společně s asociací mediálních agentur ASMEA. Unie vydavatelů také spolufinancuje monitoring hrubých inzertních příjmů výkonů Nielsen Admosphere. Členské organizace zaměstnávají více než 5 000 zaměstnanců činných ve vydavatelském odvětví. Profesní asociace je členem evropských vydavatelských asociací EMMA a ENPA a světových vydavatelských asociací WAN IFRA a FIPP.
Zdroj včetně ©fota TZ, LJM