Veleslavín vítězný návrh - 01_nastupiste-u-prubeznych-koleji_zdroj-idhea-architekti-dalibor-hlaváček

Železniční trať na letiště: hledá se projektant úseku z Veleslavína do Ruzyně

Správa železnic hledá projektanta pro část budoucí trati na letiště mezi pražskými stanicemi ve Veleslavíně a v Ruzyni.

Chystaná modernizace výrazně změní jejich podobu, přínosem pro cestující bude také výstavba nové zastávky Praha-Liboc. Podobně jako v případě dalších úseků zde dojde k elektrizaci, zdvoukolejnění pak umožní zkrácení intervalu vlaků. Zrušení všech přejezdů přinese vyšší bezpečnost provozu a přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Zahájení samotných stavebních prací se předpokládá v roce 2025, přesná výše nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.

nocni-pohled-od-ulice-evropska_zdroj-idhea-architekti-dalibor-hlaváček

nocni-pohled-od-ulice-evropska_zdroj-idhea-architekti-dalibor-hlaváček

Vítězný projektant vypracuje dokumentaci pro společné povolení. Stavba bude začínat v podzemní stanici Praha-Veleslavín, která bude přestupním bodem na metro a další spoje MHD. Její podoba vzešla z mezinárodní architektonické soutěže. Nově vybudovaná zastávka Praha-Liboc bude umístěna mezi Brodeckou ulicí a ulicí U Prioru. Koncová stanice celého úseku v Ruzyni se pak přesune na opačnou stranu Drnovské ulice. Cestující zde získají snadný přestup mezi vlaky od Kladna a na letiště.

Na všechna nástupiště bude zajištěn bezbariérový přístup. Díky nástupištím v normové výšce 550 mm nad kolejí získají cestující pohodlný nástup do moderních vlaků. Elektrizace celé trati do Kladna s odbočkou na letiště umožní snížení ekologické zátěže z železničního provozu. Elektrické soupravy navíc zajistí výrazně tišší provoz, v kombinaci s vybudováním protihlukových stěn se současně sníží hluková zátěž v okolí trati.

Zdroj včetně ©vizualizací TZ LJM