Tady končí legrace
Věděli jste, že jedna cesta z pěti je podle statistik do 2 km? Zkuste tak před nasednutím do auta zvážit jiný způsob přepravy. Jízdou v MHD, na kole, nebo třeba obyčejnou chůzí chráníte nejen své vlastní zdraví, ale také zdraví nás všech. Pošlete tu informaci dál.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje projekt elektrifikace několika stávajících autobusových linek. V rámci toho bude testovat různé typy trolejbusů s technologií dynamického i statického nabíjení.
Ve středu 25. září 2019 DPP zahájí pravidelný provoz trolejbusu EKOVA ELECTRON 12T v běžném provozu s cestujícími. Tento bateriový trolejbus s trakční výzbrojí Cegelec TV Europulse bude jezdit na lince č. 58 z Palmovky do Letňan po dobu jednoho měsíce. Testování poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat.
Vůz pohání trakční elektromotor, který je napájen elektrickou energií buď z trolejového vedení, nebo z vestavěných trakčních baterií. Při brzdění vozidla plní elektromotor funkci generátoru a vyrobená energie slouží pro vlastní spotřebu vozidla (napájení palubní sítě nebo vytápění), dobíjení baterií a případně rekuperaci do trolejového vedení (pokud se v oblasti měnírny nachází jiné vozidlo, které ji může spotřebovat). Garantovaný dojezd na baterie bez elektrického vytápění je 18 km, s vytápěním 12 km.
Prostor druhých dveří je osazen mechanicky výklopnou plošinou pro nástup vozíčkáře a vozidlo je vybaveno systémem snižování podlahy pro pohodlnější nástup imobilních osob. Klimatizace je jak v prostoru pro cestující, tak samostatně i pro řidiče. Vytápění prostoru pro cestující je řízeno automaticky. Osvětlení prostoru pro cestující je zajištěno LED technologií s možností plynulé regulace intenzity. Maximální celková obsaditelnost vozu EKOVA ELECTRON 12T je 86 osob.
Praha – jedno velké parkoviště
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!