„Každá máma je především žena s nějakým vlastním kontextem,“ říká Jaroslava Šnejdarová, zakladatelka značky Wo-mum
Podnikavá, nápaditá a neustále v pohybu. Tak by se dala charakterizovat Jaroslava Šnejdarová.
Podnikatelka v gastro světě a máma dvou dětí má na každý problém vlastní řešení. Když tedy v období mateřství nebyla spokojená s nabídkou slow fashion pro maminky, rozhodla se založit vlastní značku, díky které se nemusí ženy ve všech fázích mateřství vzdávat svého módního a životního stylu.
Jak vznikl nápad založit Wo-mum concept? Byla to vaše myšlenka nebo se dalo dohromady více podobně smýšlejících žen?
Wo-mum vzniklo na základě mojí vlastní zkušenosti s mateřstvím. Mám ráda svůj styl oblékání a v průběhu těhotenství, a především kojení, jsem hodně řešila, co na sebe. Obě děti jsem kojila hodně dlouho (dceru 4 roky a syna 3) a bylo mi nepohodlné běžné oblečení, protože nebylo na tyto situace přizpůsobené. Vyhledávala jsem tedy oblečení, které by bylo zároveň pohodlné, hezké, ženské, z dobrých materiálů… Nepodařilo se mi toho najít mnoho, a z toho důvodu vznikl můj projekt Wo-mum.com.
Co považujete za hlavní misi Wo-mum?
Název Wo-mum vznikl spojením dvou slov WOman a MUM. Chceme, aby maminky zůstaly především sebevědomými ženami, pro které slovo móda a styl stále něco znamenají i po porodu jejich milovaných potomků. Součástí projektu Wo-mum je i komunita žen. Protože za každou mámou je nějaký zajímavý příběh a má co nabídnout svému okolí, stejně tak může čerpat inspiraci od ostatních. Není to tedy pouze o mateřství jako takovém, ale o vyzdvihnutí a podpoře ženství.
Jak to tedy celé funguje?
Při výběru oblečení má zákaznice 2 možnosti – může si produkty klasicky koupit nebo pronajmout až na 6 měsíců. Tento typ oblečení obvykle žena využívá pouze po omezenou dobu, a pak už ho nepotřebuje. Vznikl tedy nápad, že si může zákaznice oblečení jen půjčit a pak ho zase vrátit. Odpadne tím starost, co s ním po tom, když ho už nenosí.
Všechny modely mají originální minimalistický design. Kdo toto oblečení navrhuje?
S nápady přicházím já a mám moc šikovnou kolegyni, která mi všechno pomáhá překlopit z papíru do reality. Aktuálně máme ale domluvené spolupráce i s některými českými návrháři, kteří se částečně budou podílet na tvorbě kolekce a zařadíme tedy i takovou autorskou zajímavou tvorbu.
Nejste výhradně česká značka, zaměřujete se obecně na evropský trh. Co vás k tomuto rozhodnutí vedlo?
Online svět pro mě nemá úplně státní hranice. Mladí lidé dnes nemají problém komunikovat v angličtině, vše je navzájem propojené přes sociální sítě a digitální platformy. Sama si ráda do svého šatníku zařazuji oblečení od nezávislých návrhářů z celého světa, případně i z vintage obchodů napříč Evropou. Jelikož se jedná o velmi specifický okruh potenciálních zákazníků, nechceme se omezovat pouze pro ČR.
Wo-mum concept trochu značí, že se nechcete zastavit pouze u výroby oděvů. Jaké máte další plány se značkou?
Spolu s prodejem a pronájmem oblečení zároveň tvoříme živou komunitu žen. Každá členka má co nabídnout dalším. Každá máma je především žena s nějakým vlastním kontextem a cílem této komunity je právě podtržení těch schopností, které může využít, naučit se něco nebo to naučit někoho. Může klidně budovat kariéru, budovat firmu, nebo prostě jen být s dětmi a naplno se věnovat jim, a všechny přístupy jsou v pořádku. Komunita Wo-mum chce dát především pocit, že na to žena není sama.
Zdroj včetně ©fota PR, LJM