Jitka Vysekalová a Karel Voříšek pokřtili páté, aktualizované vydání knihy Psychologie reklamy reklamy
V kavárně s krásným výhledem na Karlův most na Novotného lávce se 13. dubna 2023 uskutečnil křest pátého, aktualizovaného vydání knihy Psychologie reklamy.
Autorka Jitka Vysekalová v tomto vydání aktualizuje obsah knihy v souladu s vývojem reklamy i digitálních médií, on-line reklamních nástrojů v současnosti a zabývá se chováním spotřebitelů v on-line i off-line světě.
- Jakou reklamu váš zákazník preferuje?
- Co se mu líbí a co naopak odmítá?
- Jak na něho působí konkrétní obraz či zvuk?
- Jak vytvořit účinnou reklamu a jak její účinnost zjistit?
Na tyto a další otázky vám odpoví již páté vydání úspěšné publikace, jejíž hlavní autorka je uznávanou autoritou v oblasti psychologie reklamy.
Kniha je určena manažerům, specialistům a studentům marketingu a reklamy a díky své komplexnosti a reflektování českých podmínek nemá na trhu konkurenci.
Publikace přináší aktuální informace o reklamě, jejím působení a efektivnosti. Věnuje se například moderním směrům marketingové komunikace týkajícím se nových poznatků o účinnosti reklamy na internetu a sociálních sítích, neuromarketingu, významu emocí i sociokulturním faktorům tvorby reklamy. Čtenáři získají také nejnovější údaje o reklamě v denících, časopisech, rozhlase a televizi. Aktualizované vydání je doplněno o nové příklady a výsledky dlouhodobého reprezentativního výzkumu postojů české veřejnosti k reklamě.
„Nový svět marketingu a marketingové komunikace 21. století seriózně a poutavě analyzuje již páté vydání publikace PSYCHOLOGIE REKLAMY. Nově akcentuje výrazné a dynamické zapojování nových sdělovacích technologií do procesů marketingové komunikace, upozorňuje na pozitivní i negativní stránky vlivu digitálního světa na formování individuálního i společenského vědomí. Jak ovlivní náš svět nástup umělé inteligence, která je již dnes nedílnou součástí některých marketingových komunikačních toků? Jaký vliv na náš spotřebitelský, ale i volnočasový život bude mít globalizace? Jak se budeme pohybovat ve světě virtuální reality? Tyto a další fenomény nám pomáhá analyzovat psychologie; a ve světě reklamy pak psychologie reklamy, které se autorka publikace úspěšně věnuje již řadu let.“ říká Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Křtu se ujala sama autorka s jako vždy vynikajícím dr. Karlem Voříškem; za kmotry a kmotra si autorka zvolila doc. Ing. Ilonu Švihlíkovou, Ph.D. z VŠO Praha, prof. Mgr. Lucii Spalovou, PhD. z FMK UCM Trnava a prof. PhDr. Dušana Pavlů, CSc. Jak jinak mohla být kniha křtěna než růží, kterou autorka vlastnoručně orosila bílým vínem?
Jitka Vysekalová, autorka všech pěti vydání Psychologie reklamy
V současné době působí jako nezávislý poradce pro oblast psychologie trhu, marketingových komunikací a kvalitativního výzkumu trhu a zastává významné funkce v oborových a profesních organizacích. Je členkou certifikační komise ČMS. Přednáší na UTB Zlín, externě na UK Praha, VŠE Praha a FSS MU Brno a na odborných konferencích.
Publikuje v odborných periodikách, jako je např. Strategie, Marketing Magazin, Marketing a komunikace, Psychologie Dnes, Psychologie v ekonomické praxi, Hospodářské noviny a dalších. Řadu statí publikovala i v zahraničí.
Jitka Vysekalová je autorkou nebo spoluautorkou knižních publikací:
Výzkum účinnosti propagace, SNTL, Praha 1978
Úvod do psychologie trhu, AJAK, Praha 1990
Ověřování účinnosti práce s veřejností, MOSPRA, 1993
Psychologie v marketingových komunikacích, MOSPRA
Zeptejte se zákazníka, Institut řízení, Praha, 1971
Encyklopedie zahraničního obchodu, SNTL/ALFA, 1982
Základy psychologie trhu, H&, H, Praha, 1993
Malý slovník propagace, MOSPRA, Brno, 1993
Základy marketingu pro střední školy, FORTUNA, 1997
Slovník základních pojmů z marketingu a managementu (vedoucí autorka)
(FORTUNA, Praha 1977
Příklady z marketingu a jejich řešení (kolektiv autorů)
(FORTUNA, 1998,
Psychologie spotřebitele, Grada Publishing, Praha 2003
Veletrhy a výstavy, Grada Publishing, Praha 2004
Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha, 2001, která byla oceněna jako kniha roku a vyšla v roce 2008 již ve třetím vydání.
Marketing(vedoucí autorka), FORTUNA, Praha 2006
Image a firemní identita (spoluautor ing. Mikeš). Grada Publishing, Praha 2009
Psychologická encyklopedie. Aplikovaná psychologie. (kolektiv autorů). Portál, Praha 2009
V roce 2003 napsala společně s ing. Mikešem knížku Reklama &ndash, Jak dělat reklamu, která vyšla rovněž v nakladatelství Grada. Atd…
Zdroj https://www.grada.cz/, ©foto FAST SHOTS, s.r.o. LJM